Kretsarnas program 2017
Planerade aktiviteter kommer att annonseras digitalt, till exempel via kretsarnas hemsidor och e-postutskick. Medlemsprogrammet för Bohusläns kretsar, som förr distribuerats via medlemstidningen Sveriges natur, har lagts ned. Orsaken är ökade kostnader för tryck och distribuering.

Länsstämma med besök i södra Sävedalen, Partille lördagen 8 april, 2017
Lördag 8 april med start 11:00, Partille scoutkårs stuga Pukegården, hålls 2017 års stämma. Program & vägbeskrivning stämma 2017

Vid framkomsten kan du räkna med att få en baguette samt kaffe och te.
Länstämmeförhandlingarna startar kl 11.30.
Utöver att gå igenom vad föreningen gjort under 2016 skall vi välja styrelse, revisorer och valberedare för 2017. Alla handlingar kommer att läggas här på hemsidan allteftersom de blir klara.

Dagordning länsstämma 2017
Medlemsantal 31dec2016
Verksamhetsberättelse NiB 2016 del 1 & Verksamhetsberättelse NiB 2016 del 2_2
Förslag till verksamhetsplan NiB 2017_18.doc

Vid styrelsemötet 7 februari 2017 diskuterade vi olika tänkbara teman för seminarier att ordna i samband med styrelsemöten.
Listan här: Seminarieideer version 7feb2017
Var och en i styrelsen skrev också ned vad hon/han uppfattar som positivt respektive negativt med länsförbundets verksamhet och möten.
Listan här: Sänken & flöten

För att rösta på stämman skall man vara utsett ombud av sin kretsstyrelse (Göteborg har rätt att utse 6 ombud, Härryda, Kungälv, Mölndal, Lerum, Partille och Uddevalla 5 st och resterande kretsar 4 st).

Efter länstämmeförhandlingarna bjuder Partille Naturskyddsförening på en guidning av vår närliggande Finngösaravin som vi kämpat för att bevara i årtionden. (Naturvärdesklass på regional nivå!) Turen tar cirka en och en halv timme. Om länstämmeförhandlingarna är färdiga till 14.00 avslutas guidningen ca 15.30. Guide: Sören Ahlfors.

Vid frågor om praktiska saker runt arrangemanget kontakta:
Lars-Erik Jevås 031 – 987 194; 0707 – 838 838; larserikj[a]telia.com

Anmälan till regionskansliet: (För att vi ska veta hur mycket mat som går åt)
Telefon: (Dec 2016): Axel: 0723 – 09 79 89; Ola: 0707 – 91 22 01
E-post: kansli.vast[a]naturskyddsforeningen.se

Hjärtligt välkomna önskar styrelsen!
Protokoll för föregående års länsstämmor hittas under fliken Dokument på hemsidan.

Vårt regionkansli
Vill du se mer aktiviteter eller kanske träffa aktiva medlemmar ifrån andra delar i Västra Götaland och Halland?
Läs då mer på vårt regionkanslis hemsida. Kansliets roll är att stödja länsförbund och kretsar för att få till mer aktivitet och ett ökat samarbete i regionen. Varje år anordnas minst en kretsträff. Kansliet har för närvarande en person anställd.

Kontakta kansliet:
E-post: kansli.vast@naturskyddsforeningen.se